EDDIG MINDEN RENDBEN
Eddig minden rendben / So Far, So Good
Kiállító művészek / Participating artists:
Adelina Cimochowicz, Sári Ember, Barbora Kleinhamplová & Tereza Stejskalová, Kateřina Kon, krisztián kristóf, Virginia Lupu, Zsófia Szemző, Balázs Varju Tóth, Mada Zah
Kurátor / Curated by: Flóra Gadó
Grafikai arculat / Graphic design: Bálint Jákob
Megnyitó / Opening: Július / July 9, 18.00
A kiállítást megnyitja / Opening speech by: Bence Horvath
Majdnem három hónapos késéssel tud megnyílni a Budapest Galéria következő kiállítása, az Eddig minden rendben, amely mindennapi szorongásainkat, a teljesítménykényszert, a munkából fakadó kiégést, valamint az erre való reakciókat vizsgálja. A kiállítás előkészítésekor senki sem gondolta, hogy egy világjárvány megjelenésével ezek a helyzetek és érzetek még jobban kiéleződnek. A koronavírus hatására a mókuskerék sokak számára leállni kényszerült – megakasztva munkafolyamatokat és elbizonytalanítva megélhetéseket, – mások számára pedig még jobban felgyorsult, és sokan egy újfajta szorongással találták magukat szemben. Meghatározó tapasztalttá vált, hogy féltünk az ismeretlentől, a kiszámíthatatlantól, attól, hogy nem tudtuk, meddig fog tartani ez az állapot. Sokakban felmerülhetett, hogy visszaállhat-e a “normális” élet, és mit nevezhetünk majd ezentúl normálisnak? Most, hogy a fokozatos enyhítésekkel ismét egy megváltozott helyzetbe kerültünk, fontossá válhat az a kérdés, hogy miként tekinthetünk azokra az élethelyzetekre, amelyek eddig sem voltak problémamentesnek nevezhetőek. A munkák, noha jóval a koronavírus megjelenése előtt készültek, mégis számos olyan nehézségre mutatnak rá, amelyek az elmúlt hónapokban még jobban előtérbe kerültek vagy új jelentésrétegekkel gazdagodtak. A kiállítás címe ironikusan fordítja ki az ismert film mondatát, hiszen azt eddig is sejtettük, hogy semmi sincs rendben, de most már talán beszélni is tudunk róla.

///////////////

The Budapest Gallery’s upcoming exhibition, So Far, So Good, which examines our everyday anxieties, the compulsion to be productive, burnout from overwork, and our reactions to all three, will open after a delay of almost three months. During the preparations for the exhibition, none of us reckoned with the possibility that, with the onset of a pandemic, these situations and feelings would become even more acute. As a result of the coronavirus, the hamster-wheel came to a halt for many people – suspending work processes and destabilizing livelihoods – while for others it started spinning even faster, and many found themselves facing a new kind of anxiety. Our fear of the unknown, the unpredictable, and the question of how long this condition would last became decisive. Many wondered if we could (or should) return to “normal” life, and what would we consider normal from now on? Now that we have returned to a more familiar situation with the gradual easing of restrictions, the question of how to look at situations in life which were hardly problem-free before this dramatic moment may become more important. The works of art, although created before the coronavirus hit the world, nevertheless point to a number of difficulties which in recent months have come to the fore or have been enriched with new layers of meaning. The title of the exhibition ironically twists the sentence from the well-known film, as we had already sensed that things were not “alright,” but now perhaps we are better able to speak about this.
https://www.facebook.com/budapestgaleria/posts/3180845461925558
https://www.facebook.com/budapestgaleria/posts/3198092560200848
https://www.facebook.com/budapestgaleria/posts/3204624582880979
https://www.facebook.com/budapestgaleria/posts/3188580684485369
https://www.facebook.com/budapestgaleria/posts/3186053851404719
https://www.facebook.com/budapestgaleria/posts/3183531578323613